Namaz Vakitleri

22 Cemâziye'l-Âhir 1446
23 December 2024
İmsak
06:47
Güneş
08:20
Öğle
13:08
İkindi
15:26
Akşam
17:47
Yatsı
19:14
Detaylı Arama

Peygamber Efendimiz’in Bazı Vasıfları

Prof. Dr. Mahmud Es'ad COŞAN

11 Rebîü'l-Evvel 1421 / 14.06.2000
Avustralya

Açıklama

Hocamız, Gönül dostumuz, Mürebbi'miz Prof. Dr. Mahmud Es’ad COŞAN’ın özel gün ve gecelerde yapmış oldukları sohbetlerde yapılacak ibadetler ve sevaplı işler konusunda dinleyicileri bilgilendiriyor. Konuyla ilgili ayet-i kerimeler ve hadis-i şerifler okuyup izah ediyor. Gecenin ihyası konusunda tavsiyelerde bulunuyor.

İnsanların Soyca En Hayırlısı, Peygamberlerin Önderi, Ademoğullarının Seyyidi, Cennete İlk Girecek Kimse, Peygamberlerin Sonuncusu, | gibi konu başlıkları içeren dini sohbet.

Peygamber Efendimiz’in Bazı Vasıfları

Prof. Dr. Mahmud Es'ad COŞAN

11 Rebîü'l-Evvel 1421 / 14.06.2000
Avustralya

Açıklama

Hocamız, Gönül dostumuz, Mürebbi'miz Prof. Dr. Mahmud Es’ad COŞAN’ın özel gün ve gecelerde yapmış oldukları sohbetlerde yapılacak ibadetler ve sevaplı işler konusunda dinleyicileri bilgilendiriyor. Konuyla ilgili ayet-i kerimeler ve hadis-i şerifler okuyup izah ediyor. Gecenin ihyası konusunda tavsiyelerde bulunuyor.

İnsanların Soyca En Hayırlısı, Peygamberlerin Önderi, Ademoğullarının Seyyidi, Cennete İlk Girecek Kimse, Peygamberlerin Sonuncusu, | gibi konu başlıkları içeren dini sohbet.

Konuşma Metni

el-Hamdü lillâhi rabbi'l-âlemin. Vessalâtü vesselâmü alâ seyyidi'l evvelîne ve'l âhirîn.el-Hamdü lillâhi rabbi'l-âlemin. Vessalâtü vesselâmü alâ seyyidi'l evvelîne ve'l âhirîn. Muhammedini'l Mustafâ ve alâ âlihi ve sahbihî ve men tebi'ahû bi-ihsânin ecmaîn. Emmâ ba'dü; Muhammedini'l Mustafâ ve alâ âlihi ve sahbihî ve men tebi'ahû bi-ihsânin ecmaîn. Emmâ ba'dü;

Aziz ve muhterem kardeşlerim! Aziz ve muhterem kardeşlerim!

Bugün Rebiülevvel ayının 11'ini 12'sine bağlayan gecedir.Bugün Rebiülevvel ayının 11'ini 12'sine bağlayan gecedir. Kamerî aylardan üçüncüsü olan Muharrem, Safer, Rebiülevvel.Kamerî aylardan üçüncüsü olan Muharrem, Safer, Rebiülevvel. Rebiülevvel ayının 11'ini 12'sine bağlayan gecedir.Rebiülevvel ayının 11'ini 12'sine bağlayan gecedir. Bu gecede Peygamber-i zîşânımız, Efendimiz, rehberimiz, önderimiz, başımızın tacı,Bu gecede Peygamber-i zîşânımız, Efendimiz, rehberimiz, önderimiz, başımızın tacı, gözümüzün nuru, habîbullah ve habîbunnâs, tabîbü'l-kulûb,gözümüzün nuru, habîbullah ve habîbunnâs, tabîbü'l-kulûb, Muhammed-i Mustafâ aleyhi efdalu's-salavât ve't-teslimât hazretleri dünyaya teşrif eylemişlerdir.Muhammed-i Mustafâ aleyhi efdalu's-salavât ve't-teslimât hazretleri dünyaya teşrif eylemişlerdir. Âlemlere rahmet olarak, ve mâ ersalnâke illâ rahmeten li'l-âlemîn gönderilmiş,Âlemlere rahmet olarak, ve mâ ersalnâke illâ rahmeten li'l-âlemîn gönderilmiş, Allah'ın büyük, en büyük lütfudur. Allah'ın en sevgili kuludur, seyyid-i veled-i benî ademdir,Allah'ın büyük, en büyük lütfudur. Allah'ın en sevgili kuludur, seyyid-i veled-i benî ademdir, Âdem evlatlarının, insan cinsinin, ins ü cinnin, kâinatın eşrefidir, mahlûkâtın ekmelidir Âdem evlatlarının, insan cinsinin, ins ü cinnin, kâinatın eşrefidir, mahlûkâtın ekmelidir Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz.

Bizim onun ümmeti olmamız çok büyük bir devlettir, çok büyük bir saadettir, çok büyük bir nimettir,Bizim onun ümmeti olmamız çok büyük bir devlettir, çok büyük bir saadettir, çok büyük bir nimettir, çok büyük bir kısmettir.çok büyük bir kısmettir. Yani başka zamanlarda yaşasaydık, başka devirlerde yaşasaydık, başka durumlarda olsaydık ne olurdu? Yani başka zamanlarda yaşasaydık, başka devirlerde yaşasaydık, başka durumlarda olsaydık ne olurdu?

Çok farklı olurdu. Şimdi elhamdülillah Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'in ümmetiyiz.Çok farklı olurdu. Şimdi elhamdülillah Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'in ümmetiyiz. Ve Peygamber Efendimiz'in ümmeti de kendisi gibi efdalü'l-ümem'dir,Ve Peygamber Efendimiz'in ümmeti de kendisi gibi efdalü'l-ümem'dir, yani ümmetlerin en faziletlisi, en üstünüdür. yani ümmetlerin en faziletlisi, en üstünüdür.

O bakımdan bu gece önce Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'in kendisindenO bakımdan bu gece önce Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'in kendisinden bazı hadîs-i şerîfler okuyarak Peygamber Efendimiz kendisini nasıl tarif eylemiş, nasıl anlatmış,bazı hadîs-i şerîfler okuyarak Peygamber Efendimiz kendisini nasıl tarif eylemiş, nasıl anlatmış, onu kendi lisanından görmüş olacağız. onu kendi lisanından görmüş olacağız.

Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz buyuruyor ki; Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz buyuruyor ki;

Ene muhammed'übnü abdillah ibni abdilmuttalib ibni haşim ibni abdimenaf ibni kusay ibni kilabEne muhammed'übnü abdillah ibni abdilmuttalib ibni haşim ibni abdimenaf ibni kusay ibni kilab ibni mürrete'bni kâb ibni lüeyy ibni ğâlib ibni fihr ibni mâlik ibni'n-nadr ibni kinanete'bni huzeymete'bniibni mürrete'bni kâb ibni lüeyy ibni ğâlib ibni fihr ibni mâlik ibni'n-nadr ibni kinanete'bni huzeymete'bni müdrikete'bni ilyas ibni mudar ibni nizar. müdrikete'bni ilyas ibni mudar ibni nizar.

Soyunu böyle kendisi beyan buyurmuş bu hadîs-i şerîfe göre.Soyunu böyle kendisi beyan buyurmuş bu hadîs-i şerîfe göre. İbn Asâkir Enes'ten rivayet eylemiş, Deylemî ve Beyhakî rivayet etmiş. Soyu böyle.İbn Asâkir Enes'ten rivayet eylemiş, Deylemî ve Beyhakî rivayet etmiş.

Soyu böyle.
Yani kendisinin ismi Muhammed, babasının ismi Abdullah, dedesinin ismi Abdülmuttalib,Yani kendisinin ismi Muhammed, babasının ismi Abdullah, dedesinin ismi Abdülmuttalib, onun babası Haşim, onun babası Abdimenaf, onun babası Kusay.. böyle gidiyor saydığım şekilde. onun babası Haşim, onun babası Abdimenaf, onun babası Kusay.. böyle gidiyor saydığım şekilde.

Ve mefteraka'n-nâsu firkateyni illâ ce'aleniyellâhu fî hayrihimâ.Ve mefteraka'n-nâsu firkateyni illâ ce'aleniyellâhu fî hayrihimâ. "Dünya hayatı ilerlerken, nesiller gelip geçerken, insanlar ne zaman ikiye ayrılmışlarsa,"Dünya hayatı ilerlerken, nesiller gelip geçerken, insanlar ne zaman ikiye ayrılmışlarsa, Cenâb-ı Hak beni o ayrılan dalların hayırlısından eylemiştir." Cenâb-ı Hak beni o ayrılan dalların hayırlısından eylemiştir."

Çünkü önce Âdem ile Havva atamız vardı, sonra insanlar çoğaldı, sonra bölündüler,Çünkü önce Âdem ile Havva atamız vardı, sonra insanlar çoğaldı, sonra bölündüler, ayrıldılar, dallandılar, budaklandılar... ayrıldılar, dallandılar, budaklandılar... Ne zaman dallanma olduysa beni Cenâb-ı Hak hayırlısından eylemiştir, hayırlısına bağlı eylemiştir. Ne zaman dallanma olduysa beni Cenâb-ı Hak hayırlısından eylemiştir, hayırlısına bağlı eylemiştir.

Fe-uhrictü min beyni ebeveyye ve lem yusibnî şey'ün min ahdi'l-câhiliyyeti.Fe-uhrictü min beyni ebeveyye ve lem yusibnî şey'ün min ahdi'l-câhiliyyeti. "Ben babamdan, annemden doğdum ve bana.""Ben babamdan, annemden doğdum ve bana." Ve lem yusibnî şey'ün min ahdi'l-câhiliyyeti.Ve lem yusibnî şey'ün min ahdi'l-câhiliyyeti. "Cahiliye çağının kötülüklerinden hiçbir şey bulaşmadı.""Cahiliye çağının kötülüklerinden hiçbir şey bulaşmadı." Cenâb-ı Hak bulaştırtmamış, tertemiz eylemiş. Cenâb-ı Hak bulaştırtmamış, tertemiz eylemiş. Ve haractü min nikâhin ve lem ahrüc min sifâhin.Ve haractü min nikâhin ve lem ahrüc min sifâhin. "Daima benim sülalemin hepsi nikâhla, şerefli evliliklerle hep evlenmiş insanlardır.""Daima benim sülalemin hepsi nikâhla, şerefli evliliklerle hep evlenmiş insanlardır." Hiç zina, nikâh dışı bir şekille doğmuş insan yoktur benim sülalemde.Hiç zina, nikâh dışı bir şekille doğmuş insan yoktur benim sülalemde. Min ledün âdeme hattâ inteheytü ilâ ebî ve ümmî.Min ledün âdeme hattâ inteheytü ilâ ebî ve ümmî. "Âdem atamız aleyhisselam'dan, kendi anne babam Abdullah ve Âmine hatuna gelinceye kadar"Âdem atamız aleyhisselam'dan, kendi anne babam Abdullah ve Âmine hatuna gelinceye kadar benim bağlı olduğum soy çizgisinde hiç böyle gayrı meşru bir evlilikle meydana gelmiş insan yoktur." benim bağlı olduğum soy çizgisinde hiç böyle gayrı meşru bir evlilikle meydana gelmiş insan yoktur."

Hepsi nikâhla, hepsi meşru, hepsi Allah'ın rızasına uygun şekilde evlenerekHepsi nikâhla, hepsi meşru, hepsi Allah'ın rızasına uygun şekilde evlenerek dünyaya gelmiş şerefli insanlardır.dünyaya gelmiş şerefli insanlardır. Ve insanlar kabilelere, kavimlere ayrıldıkça Allah beni daima en hayırlısında bırakmıştır,Ve insanlar kabilelere, kavimlere ayrıldıkça Allah beni daima en hayırlısında bırakmıştır, hep en hayırlısına mensup olmuşumdur, hep en hayırlısından gelmişimdir. hep en hayırlısına mensup olmuşumdur, hep en hayırlısından gelmişimdir. Demek ki Âdem atamızdan Peygamber Efendimiz'e kadar Demek ki Âdem atamızdan Peygamber Efendimiz'e kadar soy çizgisi en şerefli olan insandır Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz. soy çizgisi en şerefli olan insandır Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz.

Fe-ene hayruküm nefsen ve hayruküm eben.Fe-ene hayruküm nefsen ve hayruküm eben. "Binâenaleyh, ben hem kişi olarak sizin en hayırlınızım, hem baba olarak,"Binâenaleyh, ben hem kişi olarak sizin en hayırlınızım, hem baba olarak, soy olarak en hayırlınızım." buyuruyor. soy olarak en hayırlınızım." buyuruyor.

Cenâb-ı Hak sevdiği Muhammed-i Mustafâ'sını böyle dünyaya getirmiştir,Cenâb-ı Hak sevdiği Muhammed-i Mustafâ'sını böyle dünyaya getirmiştir, böyle bir soy çizgisinden meydana getirmiştir. böyle bir soy çizgisinden meydana getirmiştir.

Diğer hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz buyuruyor ki; Diğer hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz buyuruyor ki;

Ene kâidü'l-mürselîne ve lâ fahra ve ene hâtemü'n-nebiyyîneEne kâidü'l-mürselîne ve lâ fahra ve ene hâtemü'n-nebiyyîne ve lâ fahra ve ene evvelü şâfi'in ve müşeffa'in velâ fahra. ve lâ fahra ve ene evvelü şâfi'in ve müşeffa'in velâ fahra.

Câbir radıyallahu anh'ten İbn Asâkir rivayet eylemiş ki, diyor ki Efendimiz; Câbir radıyallahu anh'ten İbn Asâkir rivayet eylemiş ki, diyor ki Efendimiz;

Ene kâidü'l-mürselîne.Ene kâidü'l-mürselîne. "Ben mürsellerin, yani resûllerin, gönderilmiş peygamberlerin sevk edicisiyim, başkanıyım,"Ben mürsellerin, yani resûllerin, gönderilmiş peygamberlerin sevk edicisiyim, başkanıyım, komutanıyım, en önde geleniyim." komutanıyım, en önde geleniyim."

Kâid Arapça'da komutan mânasına kullanılır,Kâid Arapça'da komutan mânasına kullanılır, ordunun başında olup da onu istediği şekilde yöneten en selahiyetli kişi mânasına kullanılır.ordunun başında olup da onu istediği şekilde yöneten en selahiyetli kişi mânasına kullanılır. Kıyâdet de Arapça mastar olarak komutanlık mânasına geliyor...Kıyâdet de Arapça mastar olarak komutanlık mânasına geliyor... Kâid-i âzam da en büyük komutan demektir, yani rütbesi en yüksek olan mânasına.Kâid-i âzam da en büyük komutan demektir, yani rütbesi en yüksek olan mânasına. Ben diyor Peygamber Efendimiz, peygamberlerin en önde geleniyim.Ben diyor Peygamber Efendimiz, peygamberlerin en önde geleniyim. Yani başkanıyım, peygamberlerin serveriyim, komutanıyım. Yani başkanıyım, peygamberlerin serveriyim, komutanıyım.

Evet, Âdem atamız ve ondan sonra gelen bütün peygamberler,Evet, Âdem atamız ve ondan sonra gelen bütün peygamberler, sayısı Allahu Teâlâ hazretleri tarafından biliniyor, içinde peygamberlerin serveridir, eşrefidir,sayısı Allahu Teâlâ hazretleri tarafından biliniyor, içinde peygamberlerin serveridir, eşrefidir, ekremidir, ekmelidir Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz ama,ekremidir, ekmelidir Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz ama, ve lâ fahra. "Övünmek yok." diyor. Yani Cenâb-ı Hak böyle yaratmış.ve lâ fahra. "Övünmek yok." diyor.

Yani Cenâb-ı Hak böyle yaratmış.
Bu bir nimettir, sordunuz diye söylüyorum ama övünmek için söylemiyorum,Bu bir nimettir, sordunuz diye söylüyorum ama övünmek için söylemiyorum, soy sopla övünmek için yapmıyorum bunu. Ama benim durumum bu.soy sopla övünmek için yapmıyorum bunu. Ama benim durumum bu. Kendimi tanıtmak için, anlatmak için, sorduğunuz için söylüyorum; durum bu. Kendimi tanıtmak için, anlatmak için, sorduğunuz için söylüyorum; durum bu.

Bütün peygamberlerin serveri ve bütün peygamberler,Bütün peygamberlerin serveri ve bütün peygamberler, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in kıyamet gününde, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in kıyamet gününde, mahşer yerinde bayrağı altında toplanacaklar.mahşer yerinde bayrağı altında toplanacaklar. Âdem aleyhisselam ve ondan sonra gelen bütün peygamberler,Âdem aleyhisselam ve ondan sonra gelen bütün peygamberler, hepsi onun bayrağının altında toplanacaklar. Söylenecek çok şeyler var... hepsi onun bayrağının altında toplanacaklar. Söylenecek çok şeyler var...

Ve ene hâtemü'n-nebiyyîne. "Ve ben peygamberlerin hâtemiyim, yani sonuncusuyum,Ve ene hâtemü'n-nebiyyîne. "Ve ben peygamberlerin hâtemiyim, yani sonuncusuyum, benden sonra başka peygamber gelmeyecek." Âhir zaman peygamberiyim.benden sonra başka peygamber gelmeyecek."

Âhir zaman peygamberiyim.
Kıyamete kadar devrim devam edecek. Şu anda Peygamber Efendimiz'in devri sürüyor.Kıyamete kadar devrim devam edecek. Şu anda Peygamber Efendimiz'in devri sürüyor. Peygamber Efendimiz'in devri başlamıştır, başka devirler kapanmıştır, başka çağlar bitmiştir,Peygamber Efendimiz'in devri başlamıştır, başka devirler kapanmıştır, başka çağlar bitmiştir, şimdi nöbet-i Muhammedî, devr-i Muhammedî başlamıştır.şimdi nöbet-i Muhammedî, devr-i Muhammedî başlamıştır. Zaman Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in zamanıdır.Zaman Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in zamanıdır. Onun peygamber olduğu zamandan kıyamet kopuncaya kadar bütün devre onun zamanıdır. Onun peygamber olduğu zamandan kıyamet kopuncaya kadar bütün devre onun zamanıdır.

Bu ne demek? Bütün insanların onu peygamber olarak tanıyıp ona tâbi olması lazım gelir demek.Bu ne demek?

Bütün insanların onu peygamber olarak tanıyıp ona tâbi olması lazım gelir demek.
Şu zamanda, kıyamete kadar ki zamanda ve bundan evvelŞu zamanda, kıyamete kadar ki zamanda ve bundan evvel Peygamber Efendimiz'e kadar geçmiş zamanda hiç başka geçerli tâbi olunacak peygamber yoktur.Peygamber Efendimiz'e kadar geçmiş zamanda hiç başka geçerli tâbi olunacak peygamber yoktur. Devir Peygamber Efendimiz'in devri olduğundan bütün insanların Peygamber Efendimiz'e tâbi olması gerekirdi.Devir Peygamber Efendimiz'in devri olduğundan bütün insanların Peygamber Efendimiz'e tâbi olması gerekirdi. Tâbi olan kurtulmuştur. Tâbi olan kurtulacaktır. Tâbi olan kurtulmuştur. Tâbi olan kurtulacaktır.

Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'in bütün insanlar, şu andaki insanlar ümmetidir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'in bütün insanlar, şu andaki insanlar ümmetidir.

Nasıl olur, kimisi kabul etmiyor.? Nasıl olur, kimisi kabul etmiyor.?

Kabul etmiş olan insanlar Peygamber Efendimiz'e icabet etmiştir, davetini kabul etmiştir,Kabul etmiş olan insanlar Peygamber Efendimiz'e icabet etmiştir, davetini kabul etmiştir, peygamberliğini tastik etmiştir, onun ümmetidir. Hepimiz ümmetiyiz.peygamberliğini tastik etmiştir, onun ümmetidir. Hepimiz ümmetiyiz. Eşhedü enlâ ilâhe illallah ve eşhedü enne muhammeden abdühû ve rasûlühû. Eşhedü enlâ ilâhe illallah ve eşhedü enne muhammeden abdühû ve rasûlühû. Şehadet ederim ki o Allah'ın resûlüdür diyoruz.Şehadet ederim ki o Allah'ın resûlüdür diyoruz. Biz onun ümmetiyiz ama bizden başka insanlar, Amerika'dakiler, Afrika'dakiler, Asya'dakiler, Çin'dekiler,Biz onun ümmetiyiz ama bizden başka insanlar, Amerika'dakiler, Afrika'dakiler, Asya'dakiler, Çin'dekiler, Hint'tekiler, Güney Amerika'dakiler vesaire, onlar? Hint'tekiler, Güney Amerika'dakiler vesaire, onlar?

Onlar da Peygamber Efendimiz'in ümmeti olma durumundadır. Ümmeti olursa olacaktır.Onlar da Peygamber Efendimiz'in ümmeti olma durumundadır. Ümmeti olursa olacaktır. Teblig edersek, akılları varsa, nasipleri varsa olacaktır. Ama olmamış? Teblig edersek, akılları varsa, nasipleri varsa olacaktır.

Ama olmamış?

Olmazsa suçlu olacaktır, yani vazifesini yapmamış olacaktır.Olmazsa suçlu olacaktır, yani vazifesini yapmamış olacaktır. Tasdik etmesi gerekirdi, tasdik etmediği için cezalı duruma düşecektir.Tasdik etmesi gerekirdi, tasdik etmediği için cezalı duruma düşecektir. Onlara da ümmet-i dâvet denilir.Onlara da ümmet-i dâvet denilir. Yani davete muhatap olan, İslâm'a davet edilmiş olan insanlar, davet edilecek olan insanlar. Yani davete muhatap olan, İslâm'a davet edilmiş olan insanlar, davet edilecek olan insanlar.

Gelin İslâm'a!.. Gelirlerse kurtulacaklar, iki cihan saadetine erecekler.Gelin İslâm'a!..

Gelirlerse kurtulacaklar, iki cihan saadetine erecekler.
Gelmezlerse âhirette cezasını çekecekler, mahvolacaklar, perişan olacaklar.Gelmezlerse âhirette cezasını çekecekler, mahvolacaklar, perişan olacaklar. Çünkü devir Peygamber Efendimiz'in devridir. Ve ene evvelü şâfi'in ve müşeffa'in ve lâ fahra.Çünkü devir Peygamber Efendimiz'in devridir.

Ve ene evvelü şâfi'in ve müşeffa'in ve lâ fahra.
"Ve ben mahşer gününde kendilerine, insanlara şefaat edecek olan, mübarek insanların ilkiyim." "Ve ben mahşer gününde kendilerine, insanlara şefaat edecek olan, mübarek insanların ilkiyim."

Şefaat ne demek? Yâ Rabbi bunu affediver, bunu cehenneme atma, bunu bağışla yâ Rabbi,Şefaat ne demek?

Yâ Rabbi bunu affediver, bunu cehenneme atma, bunu bağışla yâ Rabbi,
suçlarını affediver diye ricacılık demek. Peygamber Efendimiz şâfidir, yani şefaat edicidir, ricacıdır,suçlarını affediver diye ricacılık demek. Peygamber Efendimiz şâfidir, yani şefaat edicidir, ricacıdır, Allahu Teâlâ hazretlerinden duacıdır bizler için, insanlar için, affet bunları yâ Rabbi deyicidir. Allahu Teâlâ hazretlerinden duacıdır bizler için, insanlar için, affet bunları yâ Rabbi deyicidir.

Ve müşeffa'in. "Şefaati de makbul olan, kabul edilecek olan, reddedilmeyecek olan kimsedir." Ve müşeffa'in. "Şefaati de makbul olan, kabul edilecek olan, reddedilmeyecek olan kimsedir."

Şimdi herkes şefaat eder de, edebilir de, kalkıp bir şey ister de kabul edilmezse reddedilir.Şimdi herkes şefaat eder de, edebilir de, kalkıp bir şey ister de kabul edilmezse reddedilir. Olmaz öyle şey, olmaz, kabul edilmezse reddedilmiş olur.Olmaz öyle şey, olmaz, kabul edilmezse reddedilmiş olur. Ama Peygamber Efendimiz'in şefaati reddedilmeyecek.Ama Peygamber Efendimiz'in şefaati reddedilmeyecek. Peygamber Efendimiz şefaati makbul olan, Allah indinde geçerli olan Allah'ın sevdiği ilk kişidir. Peygamber Efendimiz şefaati makbul olan, Allah indinde geçerli olan Allah'ın sevdiği ilk kişidir.

Peygamber Efendimiz şefaat edecek. Başka kimler şefaat edecek? Peygamber Efendimiz şefaat edecek. Başka kimler şefaat edecek?

Alimler, şeyhler, evliyâullah, mürşid-i kamiller şefaat edecek bir, şehitler şefaat edecek iki,Alimler, şeyhler, evliyâullah, mürşid-i kamiller şefaat edecek bir, şehitler şefaat edecek iki, öbür peygamberler kendi ümmetlerine derece derece şefaat edecekler. Böylece şefaatler olacak.öbür peygamberler kendi ümmetlerine derece derece şefaat edecekler. Böylece şefaatler olacak. Amma ilki, ilk evveli Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'dir. Amma ilki, ilk evveli Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz'dir.

Ve lâ fahra. "Övünme için söylemiyorum, durum bu olduğu için söylüyorum." Ve lâ fahra. "Övünme için söylemiyorum, durum bu olduğu için söylüyorum."

Size [bu konu ile ilgili] diğer bir hadîs-i şerîfi okuyacağım.Size [bu konu ile ilgili] diğer bir hadîs-i şerîfi okuyacağım. Efendimiz yine buyuruyor ki, Ebû Saîd hazretlerinden rivayet edildiğine göreEfendimiz yine buyuruyor ki, Ebû Saîd hazretlerinden rivayet edildiğine göre ve Tirmizî'nin hasen dediği, İbn Mâce'nin de kaydettiği bir hadîs-i şerîfe göre buyuruyor ki; ve Tirmizî'nin hasen dediği, İbn Mâce'nin de kaydettiği bir hadîs-i şerîfe göre buyuruyor ki;

Ene seyyidü veled-i âdeme yevme'l-kıyâmeti ve lâ fahra.Ene seyyidü veled-i âdeme yevme'l-kıyâmeti ve lâ fahra. "Ben kıyamet gününde Âdemoğullarının seyyidi olacağım, övünmek yok." "Ben kıyamet gününde Âdemoğullarının seyyidi olacağım, övünmek yok."

Yani en kıymetli insan, en şerefli insan, makamı en yüksek insan. Yani en kıymetli insan, en şerefli insan, makamı en yüksek insan.

Ve bi-yedî livâü'l-hamdi ve lâ fahra. "Ve elimde livâü'l-hamd olacak." Livâ ne demek? Ve bi-yedî livâü'l-hamdi ve lâ fahra. "Ve elimde livâü'l-hamd olacak."

Livâ ne demek?

Sancak demek. Hamd sancağı olacak Peygamber Efendimiz'in elinde. Sancak demek. Hamd sancağı olacak Peygamber Efendimiz'in elinde.

Mir livâ ne demek eski Osmanlıca tabir olarak? Mir livâ ne demek eski Osmanlıca tabir olarak?

Mir livâ sancak beyi demek, yani albay demek. Bilmiyorum ona denk mi oluyor nasıl oluyorsa... Mir livâ sancak beyi demek, yani albay demek. Bilmiyorum ona denk mi oluyor nasıl oluyorsa...

Livâ sancak mânasına. Osmanlı idarî teşkilatında da mesela Halep Sancağı deniliyor.Livâ sancak mânasına. Osmanlı idarî teşkilatında da mesela Halep Sancağı deniliyor. Yani vilayet gibi bir bölüm ismi oluyor. Ama sancak demek. Elimde livâü'l-hamd olacak, övünmek yok.Yani vilayet gibi bir bölüm ismi oluyor. Ama sancak demek. Elimde livâü'l-hamd olacak, övünmek yok. Durum böyle olacak yani. Çünkü Allah kibirlileri sevmez ve Peygamber Efendimiz de raûftur,Durum böyle olacak yani. Çünkü Allah kibirlileri sevmez ve Peygamber Efendimiz de raûftur, rahimdir, her türlü güzel huyların sahibidir verahimdir, her türlü güzel huyların sahibidir ve Peygamber Efendimiz'de Allah'ın sevmediği kötü huylar yoktur, hep güzel huylarla bezenmiştir.Peygamber Efendimiz'de Allah'ın sevmediği kötü huylar yoktur, hep güzel huylarla bezenmiştir. Onun için diyor ki, ve lâ fahra. "Övünme bahis konusu değil." Onun için diyor ki, ve lâ fahra. "Övünme bahis konusu değil."

Ve mâ min nebiyyin yevmeizin âdemü fe-men sivâhü illâ tahte livâî.Ve mâ min nebiyyin yevmeizin âdemü fe-men sivâhü illâ tahte livâî. "Âdem ve ondan sonra gelen peygamberlerin hepsi o gün benim bu livâü'l-hamd'imin altında olacaklar.""Âdem ve ondan sonra gelen peygamberlerin hepsi o gün benim bu livâü'l-hamd'imin altında olacaklar." Ve ene evvelü men tenşakku anhu'l-arzu.Ve ene evvelü men tenşakku anhu'l-arzu. "Ve İsrafil aleyhisselam sûra üfürdüğü zaman yeryüzünde kabrinden ilk kalkacak olan ben olacağım.""Ve İsrafil aleyhisselam sûra üfürdüğü zaman yeryüzünde kabrinden ilk kalkacak olan ben olacağım." Ve lâ fahra ve ene evvelü şâfi'in. "Ve ben ilk şefaat edecek olan olacağım." Ve lâ fahra ve ene evvelü şâfi'in. "Ve ben ilk şefaat edecek olan olacağım." Ve evvelü müşeffa'in. "Ve şefaati ilk kabul olan kimse olacağım." Ve lâ fahra. "Övünme yok." Ve evvelü müşeffa'in. "Ve şefaati ilk kabul olan kimse olacağım." Ve lâ fahra. "Övünme yok."

Burada zikredilmiyor ama başka bir hadîs-i şerîften aldığım bilgiyle ben ekleyeyim,Burada zikredilmiyor ama başka bir hadîs-i şerîften aldığım bilgiyle ben ekleyeyim, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyor ki; Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyor ki;

Ben cennetin kapısına geleceğim, âtî ba'be'l-cenneti. "Cennetin kapısına." Ben cennetin kapısına geleceğim, âtî ba'be'l-cenneti. "Cennetin kapısına."

Artık cennetlikler cehennemlikler ayrıldıktan sonra ehli cennet cennete gireceği zamanArtık cennetlikler cehennemlikler ayrıldıktan sonra ehli cennet cennete gireceği zaman ben cennetin kapısına geleceğim. Cennetin bekçisi olan büyük melek, Rıdvan isimli melek,ben cennetin kapısına geleceğim. Cennetin bekçisi olan büyük melek, Rıdvan isimli melek, kapı kapalı, cennetin etrafı cennetin surlarıyla çevrili, kapısı kapalı,kapı kapalı, cennetin etrafı cennetin surlarıyla çevrili, kapısı kapalı, ben kapıya geldiğim zaman Rıdvan isimli melek soracak ki; ben kapıya geldiğim zaman Rıdvan isimli melek soracak ki;

Men ente. "Kim kapıyı vuran, sen kimsin?" diye soracak.Men ente. "Kim kapıyı vuran, sen kimsin?" diye soracak. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ben ona diyeceğim ki;Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ben ona diyeceğim ki; "Ben Muhammedim, Allah'ın peygamberi, âhir zaman peygamberi Muhammedim ben diyeceğim." "Ben Muhammedim, Allah'ın peygamberi, âhir zaman peygamberi Muhammedim ben diyeceğim." "O zaman Rıdvan isimli melek diyecekmiş ki." Bi-ke ümirtü en lâ efteha kableke yâ resûlallah."O zaman Rıdvan isimli melek diyecekmiş ki." Bi-ke ümirtü en lâ efteha kableke yâ resûlallah. "Senden önce bu kapıyı daha evvelce kimseye açmamakla emrolunmuştum,"Senden önce bu kapıyı daha evvelce kimseye açmamakla emrolunmuştum, ondan soruyorum, buyur yâ Resûlallah!" diyecek. ondan soruyorum, buyur yâ Resûlallah!" diyecek.

Yani cennete de ilk girecek olan Peygamber Efendimiz.Yani cennete de ilk girecek olan Peygamber Efendimiz. Arkasından evliyâullah, Allah'ın yakın kulları sıra sıra girecek. Arkasından evliyâullah, Allah'ın yakın kulları sıra sıra girecek.

Bizi rabbimiz onlarla beraber cennete girenlerden eylesin. Bizi rabbimiz onlarla beraber cennete girenlerden eylesin.

Bir hadîs-i şerîf daha okuyacağım, onunla konuyu tamamlayacağım.Bir hadîs-i şerîf daha okuyacağım, onunla konuyu tamamlayacağım. Bu hadîs-i şerîf de Âişe-i Sıddîka validemizden rivayet edilmiş; Bu hadîs-i şerîf de Âişe-i Sıddîka validemizden rivayet edilmiş;

Ene hâtemü'l-enbiyâ. "Ben peygamberlerin hâtemiyim." Hâtem "mühür" demek.Ene hâtemü'l-enbiyâ. "Ben peygamberlerin hâtemiyim."

Hâtem "mühür" demek.
Yani bir şey bitirildiği zaman altına mühür mühürleniyor, imza atılıyor ya bittiği yere.Yani bir şey bitirildiği zaman altına mühür mühürleniyor, imza atılıyor ya bittiği yere. Artık peygamberlik bitiyor, başka peygamber yok benden sona, onun için hâtem deniliyor.Artık peygamberlik bitiyor, başka peygamber yok benden sona, onun için hâtem deniliyor. Peygamber Efendimiz peygamberlerin sonuncusu. Peygamber Efendimiz peygamberlerin sonuncusu.

Ve mescidî. "Benim mescidim." Medine-i Münevvere'deki Peygamber Efendimiz'in mescidi.Ve mescidî. "Benim mescidim." Medine-i Münevvere'deki Peygamber Efendimiz'in mescidi. Hâtemü mesâcidi'l-enbiyâ. "Peygamber mescidlerinin en sonuncusudur." Hâtemü mesâcidi'l-enbiyâ. "Peygamber mescidlerinin en sonuncusudur."

İşte Kudüs'te var, Mescid-i Aksa var, daha başka mübarek yerlerde mescidler var.İşte Kudüs'te var, Mescid-i Aksa var, daha başka mübarek yerlerde mescidler var. Ama en sonuncu peygamber mescidi benim Medine-i Münevvere'deki mescidimdir. Ama en sonuncu peygamber mescidi benim Medine-i Münevvere'deki mescidimdir.

Ve ehakku'l-mesâcidi en yüzâra ve tüşeddü ileyhi'r-ravâhilü.Ve ehakku'l-mesâcidi en yüzâra ve tüşeddü ileyhi'r-ravâhilü. "Ziyaret edilmeye en layık olan mescittir benim mescidim ve onun için seyahat hazırlıkları yapılıp,"Ziyaret edilmeye en layık olan mescittir benim mescidim ve onun için seyahat hazırlıkları yapılıp, bineklere binilip seyahatler yapılmaya değer." Çünkü neden değer? bineklere binilip seyahatler yapılmaya değer."

Çünkü neden değer?

Peygamber Efendimiz'in mescidinin kıymetinden dolayı değer. Peygamber Efendimiz'in mescidinin kıymetinden dolayı değer.

Tüşeddü ileyhi'r-ravâhilü mescidü'l-harâmi ve mescidî.Tüşeddü ileyhi'r-ravâhilü mescidü'l-harâmi ve mescidî. "Kendisine seyahat yapılmak sevap olan, dinî bir görev olan mescidler, bir Mescid-i Haram'dır,"Kendisine seyahat yapılmak sevap olan, dinî bir görev olan mescidler, bir Mescid-i Haram'dır, bir de benim mescidimdir." bir de benim mescidimdir."

Mescid-i Haram demek Mekke'deki Kâbe-i Müşerrefe'nin etrafındaki mescid demektir.Mescid-i Haram demek Mekke'deki Kâbe-i Müşerrefe'nin etrafındaki mescid demektir. Kâbe'nin binasına, kara atlasla örtülü altın işleme yazıyla yazılı olan ortadaki binanın adı Kâbe'dir,Kâbe'nin binasına, kara atlasla örtülü altın işleme yazıyla yazılı olan ortadaki binanın adı Kâbe'dir, ona Beytullah derler. Kâbe'nin etrafındaki o namaz kılınan mıntıkaya da, o binaya da Mescid-i Haram derler.ona Beytullah derler. Kâbe'nin etrafındaki o namaz kılınan mıntıkaya da, o binaya da Mescid-i Haram derler. Bu Mescid-i Haram ve benim mescidim kendisine seyahat edilmek layık olan mescidlerdendir. Bu Mescid-i Haram ve benim mescidim kendisine seyahat edilmek layık olan mescidlerdendir.

Bir tanesini daha söylüyor bir hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz; Bir tanesini daha söylüyor bir hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz;

Lâ tüşeddü'r-rihâlü illâ li-selâseti mesâcide. "Ancak üç mescid için seyahat yapılır.Lâ tüşeddü'r-rihâlü illâ li-selâseti mesâcide. "Ancak üç mescid için seyahat yapılır. Birisi Mescid-i Haram, birisi benim mescidim, birisi Kudüs'teki mescid." buyuruyor. Birisi Mescid-i Haram, birisi benim mescidim, birisi Kudüs'teki mescid." buyuruyor.

Kudüs'teki Mescid-i Aksa da yani bunlara dahil.Kudüs'teki Mescid-i Aksa da yani bunlara dahil. Ama bu hadîs-i şerîfte o bildirilmiyor da başka bir hadîs-i şerîften onu ben kendim ekliyorum,Ama bu hadîs-i şerîfte o bildirilmiyor da başka bir hadîs-i şerîften onu ben kendim ekliyorum, ilave olsun, bilgi olsun diye söylüyorum. ilave olsun, bilgi olsun diye söylüyorum.

Ve salâtün fî mescidî. "Benim mescidimde bir namaz."Ve salâtün fî mescidî. "Benim mescidimde bir namaz." Efdalü min elfi salâtin fîmâ sivâhü. Efdalü min elfi salâtin fîmâ sivâhü. "Onun dışındaki başka mescidlerdeki namazdan bin kat daha üstündür, daha faziletlidir." "Onun dışındaki başka mescidlerdeki namazdan bin kat daha üstündür, daha faziletlidir."

Yani burada kılmışız, İstanbul'da kılmışız, Mısır'da kılmışız, nerede kılmışsak,Yani burada kılmışız, İstanbul'da kılmışız, Mısır'da kılmışız, nerede kılmışsak, başka mescidlerde kılınan namazdan bin kat daha sevaplıdır. başka mescidlerde kılınan namazdan bin kat daha sevaplıdır.

İlle'l-mescide'l-harâmi. "Mescid-i Haram müstesna." İlle'l-mescide'l-harâmi. "Mescid-i Haram müstesna."

Onun sevabını da başka hadîs-i şerîflerden biliyoruz; orada kılınan namaz da 100 bin misli sevaptır.Onun sevabını da başka hadîs-i şerîflerden biliyoruz; orada kılınan namaz da 100 bin misli sevaptır. Mescid-i Haram'da 100 bin mislidir. Yani Peygamber Efendimiz'in mescidinden100 kat daha fazla. Mescid-i Haram'da 100 bin mislidir. Yani Peygamber Efendimiz'in mescidinden100 kat daha fazla. Çünkü orası ta dünya kurulduğu zamandan beri mescittir. Çünkü orası ta dünya kurulduğu zamandan beri mescittir.

İnne evvele beytin vudi'a li'n-nâsi lellezî bi-bekkete mübareken ve hüden li'l-âlemîne.İnne evvele beytin vudi'a li'n-nâsi lellezî bi-bekkete mübareken ve hüden li'l-âlemîne. "İlk bina edilen mescid yeryüzünde odur." "İlk bina edilen mescid yeryüzünde odur."

Onun için bütün peygamberler onu gelmişler ziyaret etmişlerdir,Onun için bütün peygamberler onu gelmişler ziyaret etmişlerdir, oralarda nice peygamberlerin kabirleri vardır. Onun için Allah oraya 100 bin sevap vermiş.oralarda nice peygamberlerin kabirleri vardır. Onun için Allah oraya 100 bin sevap vermiş. Orada hac yapılıyor, orada haccın bir şeyi olarak tavaf yapılıyor. Orada hac yapılıyor, orada haccın bir şeyi olarak tavaf yapılıyor.

Cenâb-ı Hak Teâlâ cümlemize o güzel hacları yapmayı nasip etsin, o güzel mescidleri ziyareti nasip etsin,Cenâb-ı Hak Teâlâ cümlemize o güzel hacları yapmayı nasip etsin, o güzel mescidleri ziyareti nasip etsin, o mescidlerde namazlar kılmayı nasip etsin, Peygamber Efendimiz'i ziyaret etmeyi nasip eylesin.o mescidlerde namazlar kılmayı nasip etsin, Peygamber Efendimiz'i ziyaret etmeyi nasip eylesin. Kudüs'ü kurtarmayı nasip etsin ve Kudüs'te de namazlar kılmayı Allah cümlemize nasip eylesin. Kudüs'ü kurtarmayı nasip etsin ve Kudüs'te de namazlar kılmayı Allah cümlemize nasip eylesin.

Allahu Teâlâ hazretleri kandillerinizi mübarek eylesin; nice nice mübarek günlere,Allahu Teâlâ hazretleri kandillerinizi mübarek eylesin; nice nice mübarek günlere, kandillere Allah'ın sevgili kulu olarak ulaşmayı, rızasını kazanmayı ve huzuruna sevdiği,kandillere Allah'ın sevgili kulu olarak ulaşmayı, rızasını kazanmayı ve huzuruna sevdiği, razı olduğu kullar olarak varmayı cümlemize Allah nasip eylesin. razı olduğu kullar olarak varmayı cümlemize Allah nasip eylesin.

es-Selamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekâtühû. el-Fâtiha. es-Selamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekâtühû.

el-Fâtiha.

Konuşma Hakkında
Tema 1
Tema 2